Herinnering aan de familie Quicken

10.7.06

Opa heeft spijkers in zijn voeten

Die wat bewaart, die heeft wat! In 1979 fotografeerde ik in onze tuin kikkers bij de vijver. Bij toeval kreeg ik mijn onderbeen in de zoeker. Ik maakte toen deze foto van het operatie-litteken. Een aandenken voor later. Nu bijna 30 jaar later, zit nog alles in mijn been. Ik heb er geen last van en zolang er geen roestplekken op mijn onderbeen komen, blijven ze erin zitten.

Hennie was met Lukas in de speeltuin op de Blekerstraat. Lukas zag mij lopen en zwaaide naar me. Ik zwaaide terug. Brian, het speelkameraadje van Lukas, vroeg: "Wat gaat je opa doen?" Lukas antwoordde: "Opa gaat wandelen, maar opa heeft spijkers in zijn voeten en dat doet geen pijn!" "Oooh", zei Brian.

Om mijn operatie wat te verduidelijken ben ik op internet op zoek gegaan naar een röntgenfoto met plaat en schroeven en dit was het resultaat!


Deze operatiemethode gebruiken ze als het been gespleten is. Zet je het alleen in het gips, dan is de kans groot dat de 2 delen verschuiven en verkeerd aan elkaar groeien. ( Op deze afbeelding zie je een kattepoot.)